Hebreiska



Jag har fått en dille mitt i natten att jag helt plötsligt vill lära mig hebreiska, vem skall finansiera det då?!



Jag tycker det låter så jäkla sexigt när någon säger typ "jag kan tala 5 språk flytande" varför vet jag inte. Foofie tänder på intelektuella människor helt enkelt. Jag tycker det är så synd att min pappa och farmor inte lärde mig finska när jag var liten, jag vet inte varför dom inte gjorde det har inte frågat. Och ja min farmor och pappa är från finland and that makes me half a finne. Min pappa och farmor talar ofta finska med varandra och jag sitter där och förstår inte ett smack det är lite synd som sagt. Men fan vad ballt det vore att kunna totalsåga någon på ett språk dom inte förstår, fatta vad paff den skulle bli typ "eh... vad hände?". Eller överbevisa någon som tror att man är typ dum i huvudet eller något "jag kan minsann tala hebreiska flytande, sug på den du!". Jag skulle visserligen vilja lära mig att tala franska också, det talas i över 50 länder så det vore nog inte så svårt att hitta någon att surra med på franska. Nej gud vad jag svamlar, jag blir ju alldeles språkligt överväldigad.

God natt.


Kommentarer
Egoinas mamma

Det är något extra med det när folk säger att de pratar flera språk, särskilt om de pratar två eller tre UDDA språk!!

2009-08-01 @ 17:45:08
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Mandy

Hej va synd att du inte kan Finska. Jag är finsk :) det finns ju hemspråkskuser man kan gå, helt enkelt värd det kramis

2009-08-01 @ 23:01:42
URL: http://mizzmandy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback