Barnförbud



Det har tydligen varit mycket diskussioner om huruvida småbarn hör hemma på cafér och restauranger eller inte. Jag satt och kollade vakna med the voice från i torsdags då Katrin Zytomierska var med på youtube och jag måste hålla med henne asså. Jag ser inget fel i att det finns restauranger och cafér med barnförbud. Jag menar det är ju som Katrin säger, restaurang ägarna osv vill ju ha en viss nisch. Vissa restauranger vill nischa sig som familjerestauranger och vissa ställen vill nischa sig som lugna ställen där vuxna kan fly undan barnskrik och pestokrig. Det finns dom ställen dit barnen kan följa med och det finns dom ställen dit man kan fara om man vill äta sin lunch i  lugn och ro och diskutera aktier med sin kollega, är inte det bara bra? För helt ärligt, jag håller med Katrin på så många punkter. Jag menar vi svenskar är ganska mesiga om vi inte ens kan kontrollera våra barn och be dem hålla tyst och betee sig när man äter på restaurang. Jag menar seriöst, om man inte kan kontrollera sina barn och se till att dom beteer sig när man är på restaurang, då ska man inte ta med sig sina barn ut på restaurang helt enkelt. Det spelar ingen roll att barn är barn och att dom väsnas, dom ska fortfarande lära sig att när man äter ut på restaurang då uppför man sig. Det är en grej om det är en bäbis, det är lite svårt att be en bäbis som skriker att hålla käften. Men har ni ett barn som kan tala och förstå vad ni säger, då kan ni faktiskt be dem att hålla tyst, jag lovar att dom inte tar illa upp. Dom måste ju lära sig att man ska uppföra sig när man är på restaurang.




Så min slutsats är cafér och restauranger med barnförbud är bara bra. Och kan ni inte förmå er att se till att era barn uppför sig ute på cafér eller restauranger, beställ hämtmat eller takeaway.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback