Jag blir mörkrädd...



Paow skrev ett inlägg om kristendom, religioner och jordens och varelsernas födelse i sin blogg. Har skummat igenom lite kommentarer under det inlägget och jag blir fan rädd asså... hur vissa kan vara så sjukt oallmänbildade.




Såhär skriver "erika":

"såhär är det typ, Allt gott som finns och händer är gud, och allt ont som finns och händer är satan typ. men Adam och eva bodde i paradiset, sen åt nån av dom av kunskapsträdets frukt och det fick dom inte, då skickade gud ner dom till jorden där alla syndare ska leva. Om Gud finns så låter han oss göra våra egan val och göra vad vi vill, men sen när vi dör så dömmer han oss, tillexempel om du har varit god i livet så kommer du till himmlen och tvärtom till helvetet. så vi får göra vad vi vill här på jorden och döda och kriga så mkt vi vill men när vi dör så blir vi dömda till himmel eller helvete. Hoppas du förstår;)"

Allt bra som händer är guds förtjänst och allt dåligt det är satans verk? What?! Någon av dem åt av kunskapsträdets frukt, jaha? Du vet inte vem? Det är ju liksom antingen eller... Tyvärr tror jag inte Paow blev klokare av den korta lilla berättelsen om Adam och Eva. Sen förstår jag för övrigt inte varför gud inte ville att de skulle äta av kunskapsträdets frukt så de fick kunskap och insikt om vad som var rätt och fel, vill han inte att de ska kunna tänka själva eller? Och jävla dum fan som sätter dit trädet från första början om han inte vill att de ska äta av dess frukt. Han satte väl dit trädet för att testa dem, jaha varför det då? Om han nu är en sån mäktig gud varför skapar han inte lojala varelser från första början, duuuh.






"d'§" Skriver bland annat:

"...Och för det tredje: det att vi kommer från apor är inte heller 100% säkert, det är oxå ba nån gammal gubbe som har sagt så. Det är lika mycket säkert som det e säkert på Jesus, eftersom människor från Jesustiden har spridit runt det att han har funnits till sina barn som spred till sina barn osv...."


Eeeh va?! Bara någon gammal gubbe som sa så? Hahahahahhahaha!!!




Anonym skriver:

"Gud är det goda och om man då inte väljer och vara med gud då väljer man ju atomatiskt det onda om man inte är god då är man ju ond.Det är därför det finns så mycket onska. Gud har jätt oss en fri vilja och vi får antingen välja mellan onte eller gott."


Åååh snälla någon... Varför måste det vara antingen eller? Allt är inte svart eller vitt, det är betydligt mer nyanserat än så. Och snälla lär dig stava...

Och tydligen är jag ond, bara så ni vet. För jag tror ju inte på gud... HAHAHAHAHAHA!!





Anonym skriver:


"Vart finns det bevis på hur vi människor kom till på jorden? va? :S Nåt sånt bevis har aldrig jag hört om. Lyssna nu paow, du kanske tror att jorden skapades genom big bang..men vem fan skapade big bang då? Det har inte ens vetenskaparna nån TEORI på. Hur fan förklarar man det? Vissa svarar ”energi” då kan man fråga sig, vad skapade energin? Och vad skapade det som skapade energin? du kan ingenting och är totalt oallmänbildad så yttra dig inte m sånna här stora saker."


Jag har inget annat att skriva om det än: HAHAHAHAHAHhahAHAHAHAHAHAHAA!!!1!!!1!






Det enda jag har att säga om religioner i överlag är att jag har svårt för dem. Vad är det jag har svårt med kanske ni undrar? Jag har svårt för religioner som baseras på en osynlig låtsaskompis, ungefär som Alfon Åbergs osynliga vän Molgan. Det kan inte vara sunt att människor i vuxen ålder har en osynlig låtsaskompis.  Meeeen nu vill jag inte verka trångsynt här. Ni får tro på vad ni vill, jag har inte tänkt hindra er. Men jag får mig ett gott skratt.




Kommentarer
Em

Jag har inte svårt för att folk har en religion i sig, men det jag har svårt för är när de är trångsynta och inte kan "tillåta" andra att tro det de vill.

Sv: Jag gillar också att leka lite på Youtube. Särskilt valpar och kattungar tycker jag om. :D

2009-12-22 @ 22:07:56
URL: http://egoinasmamma.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback