Tjofräs



Nu är jag tillbaka till civilisationen igen. Sitter här själv tills imorgon. Men har laddat med hamburgare och godis och cola. Jag och pappa var ute och fiskade men det vara bara pappa som fick 2 gäddor, jag fick napp två gånger och ena gången hann jag dra den nästan ända fram till båten, men dom släppte båda gångerna. Sen grillade vi korv och såg film. Sen tidigare idag på morgon strax efter kl 10 så kände vi en jordbävning. Hela stugan skakade, det var lite obehagligt. Bara 10 minuter efter kunde man höra om det på lokalradion, dom sa att jordbävningens styrka troligen låg på en trea på richterskalan. Epicentrum för bävningen ska preliminärt ha varit ett par kilometer nordväst om Kalix, och det är ju inte särskilt långt ifrån där jag och pappa befann oss just då.  Så ja det var ju lite spännande ändå.

För övrigt så är jag nog hemma till helgen igen.


Kommentarer
Egoinas mamma

Det känns jätteskumt med jordskalv tycker jag. Man känner sig så liten i alltet!!

2009-07-22 @ 19:25:32
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Liina

Men fan skit bra !!! ;D Jag tror det är öppet till 15.00 har jag för mig.. :)

2009-07-22 @ 19:36:31
URL: http://liinaw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback