"Hur är det?"


Hej.

Två grejer jag stör mig på...



Ena grejen...

När en person frågar en andra person hur det är med en tredje person. Te.x om min kompis "Anna-greta" skulle fråga mig hur det är med min kompis "Torkel". Liksom jag kan inte säga annat än "bra", för det  är det jag kan anta. Oavsett om det hade gällt min bästa vän så hade jag mest troligt inte kunnat svara annat än "bra". Eftersom även om jag tror att allt är  asbra och frid och fröjd för min kompis så kanske han/hon EGENTLIGEN innerst inne mår skit och vill dö typ. Fråga personen i fråga istället.

Andra grejen...

När släktingar eller andra frågar hur det är med min mamma. "Hur är det med mamma då?". Det  är samma jävla sak där, jag kan inte svara annat än "bra" för det är ju det dom vill höra i det läget. Det är ungefär som "vilket vackert väder vi har" bara en såndär grej man säger typ. För egentligen tror jag inte dom är sådär våldsamt intresserad av hur det är med min mamma egentligen. Dom förväntar sig ett "bra" till svar. Hur skulle dom reagera om jag svarade te.x "Nej... Asså... Det är nog inte så bra. Mamma dricker varje dag och är jättefull och hon kommer hem mitt i nätterna med främmande karlar". Men så svarar man ju bara inte även om det vore så eller inte, för det är typ "otrevligt" eller något, man "förstör stämmingen". Men jag tycker det är förjävla otrevligt att ställa frågor som man inte ens bryr sig om svaret på!
Asså jag har inget emot småprat, inte alls. Men undvik att fråga sånt som ni egentligen inte bryr er om svaret på.



Några frågor på det?





Kommentarer
2tjejer

Tävla och vinn presentkort från H&M!!



www.2tjejer1blogg.se

2009-05-20 @ 07:54:20
URL: http://www.2tjejer1blogg.se
Daniel

Stör mej oxå på samma sak! Grrr....

2009-05-20 @ 10:44:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Brutala Bloggen

jag brukar svara så ärligt det går, för o bli av med såna frågor. ofta så blir de som frågar spontant "hur är det" blir intresserade och pratar mer med mig, på ett mer engagerat sätt än jag förväntat mig. många kanske vill ha ett ärligt svar ändå?

2009-05-20 @ 14:13:26
URL: http://metrobloggen.se/brutalabloggen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback