Superhjältejul



Årets julkalender går under namnet "Superhjältejul". Jag har inte kollat på julkalendern på många år, jag tycker dom bara blir allt sämre och sämre och de tycks bara blir alltmer fantasilösare de som skriver manusen. För några år sen hette julkalendern "Julens Hjältar". Kan dom inte komma på något nytt? Tidigare års julkalendrar som påminner om varandra är "Ture Sventon Privatdetektiv" från 1989 och "Lassemajas Detektivbyrå" från 2006, har inte sett någon av dem, men ja... båda verkade ju onekligen handla om detektiver. Jag tycker att barnen ska få vara med och bestämma hur dom vill att årens julkalendrar ska vara och handla om, det är ju dom som ska se dem och oftast barnen som har bäst fantasi. I årets julkalender bor karaktärerna på den konstgjorda planeten Julstjärnan för pensionerade superhjältar... Jag tycker inte det låter särskilt juligt, det låter mer som en dålig science fiction komedi...

Ser förresten inte den röde snubben ut som Daredevil?
Som sagt... dålig fantasi...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback