09-09-09



Jag är lite deppig idag... Det är 09-09-09. Siffran 9 är på något sätt mitt "lyckotal" om man säger så, siffran 9 har på många sätt en speciell betydelse för mig. För länge sen... säkert närmare två år sen så planerade/önskade/hoppades jag att denna dagen... 09-09-09 skulle bli en speciell dag, gärna romantisk på något sätt. På den tiden jag var tillsammans med Daniel så drömde jag väl lite smått om en eventuell förlovning just denna dag. Nu är det ju slut mellan mig och Daniel sedan länge så det är ju absolut inget jag vill längre. Men trots det så har jag ju fortfarande liksom längtat och hoppats att denna dag skulle bli speciell för mig på något sätt, någonstans innerst inne så hade jag väl hoppats lite på att kunna spendera denna dag med någon jag älskar och så. Men nu sitter man här, ensam och singel och en aning olyckligt kär... Det känns lite deprimerande, speciellt med tanke på att denna dag, detta datum, aldrig kommer åter. Dessutom är jag vrålsnuvig och antagligen förkyld, så jag har nyst typ 50 gånger idag. Men Bull har bjudit mig på pizza idag så lite bra känns det ju ändå. (Tack Bull!)

Och nu kanske många tänker "men varför sitter du och deppar, dagen blir vad du gör den till". Det är lite svårt att på egen hand göra en dag sådär magiskt romantisk tillsammans med någon man älskar när man inte har någon som man älskar och älskar en tillbaka. Istället sitter man ju här som sagt ensam och singel, so what do to, what to do.

Sen pratade jag med mamma ett tag idag, första gången på typ hela sommaren i stort sätt. Det var det vanliga, hon snackade mest om bingon och om Abdullah. Så nja, inte så intressant.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback