Hysteri



Jag är så less på all denna hysteri kring svininfluensan... Ibland står det att det är inte värre än en vanlig influensa, ibland står det att folk dör av det. Ibland står det att man kan bli förlamad av vaccinet mot det, ibland står det att alla bör vaccineras. Vad ska man tro på riktigt? Det känns lite som att media förstorar upp det bara för att sälja liksom. Jag menar tidigare var det ju hysteri kring fågelinfluensan och folk blev rädda för att äta kyckling. Och nu är det svininfluensan... Det känns som att dom hittar på en ny så fort hysterin kring den förra super-influensan lägger sig, vad blir det härnäst, kanininfluensan?


Akta er för monsterkaninerna!




Kommentarer
Elly

Hej, titta in på min blogg, har frågestund :) du kan fråga vad som hellst :) tack.

2009-09-03 @ 10:20:05
URL: http://thebeautie.blogg.se/
Mahal

Hehe, precis rätt inställning!:P Man ska aldrig lita på media. Tänker man efter på hur det varit genom åren så blir det rent löjligt. Tänker tillbaka på när jag just börjat skolan och allt prat om "globalistid!" Vilket var så jävla stort, bara ett år efter kom ramaskriet om "global uppvärmning" Sen kan man ju tänka på alla "CANSER!" varningar som blivit utfästa påalla matvaror genom åren.. Vad de aldrig säger är att ALLT ger canser om man får i sig tillräckligt av det.. Kanske därför Telia rimmar på Media

2009-09-03 @ 10:41:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback