Vad är det för fel?



Dom flesta fjortis bloggare sitter och trackar ner på olika typer av människor i sina bloggar, det rör sig oftast om "emos", flator, redheads, unga mammor etc etc. Jag barar undrar, vad är det för fel? Jag förstår inte.


"Emos"

Dom skriver att "emos" är patetiska och "gå och skär dig" eller liknande och att "emos" är "eeuuuw". För det första så är ju emo egentligen en musikgenre och har egentligen inget med livsstil att göra, men jag antar att det har blivit det på senare tid. För det andra så är det långt ifrån alla "emos" som skär sig, tragiskt nog så tror ju fjortisbloggarna att alla "emosar" skär sig. Sen tycker jag inte att det är något man skämtar om eller så, självskadebeteende är allvarliga grejer. Sen finns det såna som inte är "emo" som skär sig också. Så "emo" = skär sig, stämmer inte. Sen sitter ju fjortisbloggarna och skriver att dom tycker att folk ska acceptera deras stil att dom ser ut som dom gör osv, men ingen kommer att göra det sålänge dom inte accepterar andras stilar, personligheter och livsstilar. Personligen så tycker jag det är mycket snyggare/coolare att se ut som en "emo" än att se ut som en fjortis. Sen sitter folk också och tror att alla "emos" har haft det jobbigt och bla bla, men man behöver ju inte ha haft det jobbigt för att vara en "emo" heller. Nej asså jag förstår inte vad det är för fel på "emos" liksom...

"Emos" kan faktiskt vara söta

Flator

Dom skriver typ att flator är äckliga osv. Men asså jag fattar inte vad är det som är så äckligt med det. Är det lika äckligt att vara bög? Nej för att alla fjortisbloggare är ju kompis med Amir (gaybloggen) så att vara bög är ju supercoolt. Men att vara flata det är det tydligen något fel på. Men jag förstår inte felet? Det är ju samma sak fast tvärtom. Nej som sagt, förstår inte vad felet är. Kan ni förklara det kära Kissie eller Dessie?

Flator kan ju vara riktigt sexiga ;-)


Redheads

Ganska nyligt skrev Dessie något om att ingen vill vara rödhårig och att det är "eeuuw" typ. Men snälla någon? Ska vi börja klanka ner på varandra pga hårfärgen nu? Jag ser inget fel i att vara rödhårig och funderar faktiskt själv att färga det rött men vi får väl se hur det blir med det. Det är många som tycker att det är sexigt att vara rödhårig.

Bree Van De Kamp i Desperate Housewives är snygg i sitt röda hårsvall


Unga mammor

Okey, jag kan förstå att fjortisbloggarna tycker att det är dumt med ungar som blir mammor när dom är typ 15, men att klanka ner på dem gör det ju precis inte bättre tror jag. Sen är det ju som deras problem inte vårat.


Din unge = ditt problem




Kommentarer
Anonym

Go redheads!=D

2009-09-22 @ 13:16:28
URL: http://zycra.blogg.se/
Andreas

Hmm, är det inte robinson emma på "flator" bilden?:P Du får ta och byta tror jag! Alla flator jag känner är smarta om än enkelspåriga i sitt tankesätt, "emma" har inget tankesätt alls?;P

2009-09-22 @ 14:51:19
Radiopojken

Radiopojken är en blogg som börjar ta sig in på listorna genom att kritisera bloggfjortisarna. Och självklart mycket vardag.. Kika in och tyck till.



Http://Radiopojken.blogg.se



Mvh

2009-09-23 @ 03:52:08
URL: http://radiopojken.blogg.se/
Jessica

WORD

2009-09-24 @ 00:03:22
URL: http://iamjessica.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback