Fokis stil

Jag tycker att Foki verkar vara en jättesöt, trevlig och glad tjej och hon har en intressant och rolig blogg och så. Men jag måste bara säga att jag tycker inte att hon klär sig särskilt moget för sin ålder? Mycket av det hon har i sin garderob är sånt som jag jättegärna hade velat ha när jag var typ 10 år. Förlåt men asså jag tycker bara inte att det är okey att bära tröjor med nallar på när man är över 10 år... Det blir bara för mycket tycker jag. Det är cupcakes, donuts, jordgubbar, hello kitty, nallar, kaniner, rosetter, blommor, frukter, fjärilar, godis, tårtor och allmänt rosa, glittrigt fluffigt putti nuttigt. Och allt på samma gång ska det vara, inte bara på kläderna, utan mobilen ska utsmyckas, väskan ska ha bling, söta nyckelringar, hello kitty plånbok och på naglarna ska det var fullt med söta små blommor, bakelser eller frukter.





Sen kan ni ju få sitta och tycka att jag inte har något liv som har tid att sitta och skriva att jag tycker att Foki inte klär sig särskilt moget för sin ålder. Men då kan ni ju få tycka det, för ja tycker ju såhär som sagt. Jag tycker bara det ser fånigt ut att en tjej som håller på att bli vuxen kvinna går omkring med tröjor med kaninöron på luvan, klänningar med bakelser och gristofflor. Visst har jag väl en och annan hello kitty trosa (mest för att de var billiga) sen har jag nyss satt en hello kitty mobil snara på mobilen (köpte den i bulgarien för flera år sen) och min sminkväska som jag har i handväskan är hellokitty (mest för att jag fick presentkort på H&M av mamma i julklapp och innan dess hade jag sminket som jag har i handväskan i en liten apotek påse). Jag tycker bara att någon måtta får det ju ändå vara. Det är jättekul att hon har en egen stil och vågar sticka ut, men man behöver ju inte klä sig, styla sina vardagliga hjälpredor och inreda sitt hem som om man vore 10 år för det? Nä som sagt, någon måtta får det väl ändå lov att vara.

Jag tycker att hon ska klä sig mer propert oftare,
ungefär så som på bilden nedan.



Kommentarer
Alexandra

haha, så sant så sant..

2010-02-23 @ 11:38:46
URL: http://kallvarkaspalponte.blogg.se/
Brutala Bloggen

Jag gillar det iaf =) Hur gammal är hon? Min lillasyrra är 16 och har kawaii-stil. Hon är så söt <3

2010-02-23 @ 19:40:26
URL: http://metrobloggen.se/ruv
lillblondin

Hahah jag håller med dig! Fattar oftast inte vad fan hon har på sig. Alla sina "gullig-gull" t-shirtar., WTF??

2010-02-25 @ 11:08:44
URL: http://againstallodds.blogg.se/
Jeanette

Jag håller helt med dig, har sagt hela tiden att hon ser ut som en liten unge.. Jag tycker hon är rent löjlig.

2010-03-01 @ 18:20:16
URL: http://klosbradans.blogg.se/
Anna

Vadå så tycker det är bättre att gå omkring och så svart och deppig ut för att det är moget? Eller tråkig och normal? Det är väl bra att sticka ut ur mängden och uttrycka sig själv i sin egen stil?

2010-12-12 @ 14:56:53
Foofie

Anna: Jo som det står i inlägget så är det jättebra och coolt att hon har en egen stil som sticker ut. Men det framkommer även i inlägget att jag tycker att det är lite för mycket bara. Men jag tycker fortfarande att hon klär sig som om hon vore 10 år.

2010-12-13 @ 11:22:55
URL: http://foofie.blogg.se/
sophie*-^

Jag håller inte med dig, riktigt. Förstår dock din poäng. Men jag tycker inte att vara vuxen innebär att klä sig propert och ge upp kläderna man hade när man var tio :P dessutom är det ju faktiskt en stil, som flera har, flera vuxna. I Japan skulle de säkert stirra ut dig och mig och tycka att vi klär oss tråkigt, eller kanske till och med barnsligt, hahah.

2011-03-13 @ 19:51:12
URL: http://www.sophiesbilder.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback