Foki doki


Nu kände jag att det var dags att skriva om Foki igen, jag har tidigare skrivit om att jag tycker hon är fin i kanten osv. Men nu är det något helt annat jag tänkt skriva om. Hon har nyligt avslöjat att hon och Ricky reser till Italien i 2 veckor i slutet på juli månad och jag märkte då jag skummade igenom kommentarerna lite att många av hennes läsare undar hur hon har råd att resa så mycket.

Foki och Ricky har bara senaste halvåret hunnit med Thailand julen 09 (flyg ca 5000kr/person), Tokyo (flyg ca 10,800kr/person) nu i våras och alldeles nyligt New York (flyg ca 3800kr/person). Samt resan till Frankrike i samband med hennes medverkan i fångarna på fortet men det räknas inte då hon antagligen fått den resan betald. Och snart reser dom till Italien. Foki är student (studiebidrag ca 1050 kr) och går andra året på gymnaset och Ricky jobbar som lastbils chaffis (lastbils chaffis ca 20,000 kr) så vitt jag vet. Det är mycket shopping, äta ute och resor och folk undrar hur dom har råd?

Inte så konstigt att dom har råd att göra allt det med tanke på hur mycket hon tjänar på bloggen. Nu vet ju inte jag vilka summor det rör sig om men uppenbarligen tillräckligt mycket för att dom ska ha råd att göra allt sånt. Foki var nyligt med en sväng på Bella & Tyra show där hon berättade att hon sparar alla pengar som hon tjänar på bloggen till hennes företag som hon vill starta när hon pluggat klart, och jag antar att det är därför folk undrar hur hon har råd, om hon nu lägger undan alla pengar hon tjänar. Men uppenbarligen så gör hon inte det, för en student och en lastbils chaffis hade aldrig haft råd att shoppa, äta ute och resa så pass mycket som dom gör om hon inte hade spenderat pengar som hon tjänar på bloggen. Inget fel i det, jag hade också levt rövare om jag hade tjänat bra på min blogg. Men man behöver ju inte hålla på och låtsas liksom. Det var inte särskilt svårt att räkna ut hur dom har råd, men nu vet ni, ni som undrade.



Kommentarer
Alexandra Nilsson

Hon reser för mycket :S.

2010-06-20 @ 12:24:21
URL: http://anothercinderellastory.blogg.se/
Camilla

Är ju bara att kolla i taxeringskalendern nästa år hur mkt hon o de andra bloggarna tjänar :p

2010-06-22 @ 20:02:20
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback