Monarkin

För första gången håller jag med Kissie om någonting, och det har aldrig hänt fören nu. För första gången tycker jag att hon har en vettig åsikt om något. Jag håller med henne om att monarkin bör avskaffas. Varför? Ja kanske för att det mest kostar pengar? Nu är ju inte jag någon skattebetalare men förr eller senare lär jag ju bli det. Vad gör kungafamiljen för nytta egentligen? Kan någon snälla förklara det för mig? Vad är det dom gör, som gynnar Sverige? Det enda jag kan komma att tänka på är att det kanske drar till sig lite turism, men inte kan det vara mycket inte. Åtminstone inte så pass att det väger jämnt i förhållande till hur mycket det kostar. Jag menar tyskarna som kampar på byske campingen eller campingen här i stan te.x är då fan inte här för att dom tycker att svenska kungafamiljen är fascinerande. Monarkin kostar bara pengar och gör ingen större nytta, vad är då meningen? Finns det inte viktigare saker att lägga skattepengarna på än något som finns där mest bara pga tradition och för att det är fint på något sätt? Om ni fick välja mellan en vacker klänning/kostym och bara käka en knäckemacka per dag eller vanliga kläder och kunna äta er mätta, vad hade ni valt? Inte så svårt val kanske. Nä, jag tycker det är dags att avskaffa  monarikin och börja lägga skattepengar på sånt som verkligen gynnar Sverige.

 



Kommentarer
nella

Halloj!

Jag tänkte bara berätta att jag börjar nu sälja bloggdesigner efter att så många frågat efter det. De säljs väldigt billigt för att alla ska kunna få tag i en :)

Läs mer under kategorin "Bloggis" :)



Kram och ha en bra kväll!

2010-06-21 @ 19:54:11
URL: http://nellishen.blogg.se/
Havanna

Jag förstår ditt resonemang men frågan är vad vi ska ha istället. Någon måste representera vårt land och om vi införde republik skulle det också kosta pengar och vem skulle vi välja till president?

2010-06-21 @ 23:00:07
URL: http://tankarfraninsidan.blogspot.com
Tobbe, | Tomelillas största blogg...

Hejsan!

Allt bra?



Imorgon kl 09:00 så lottar jag ut en design, Så var med du med! ;)



Kram

2010-06-22 @ 04:24:56
URL: http://tobbees.com
Tess

Ja hon är ju lite rolig isåfall den lilla Kissie, säger att vi ska avskaffa monarkin. Men festen för Viktoria dög tydligen att gå på, som allt annat där hon kan flasha sina bomber.

2010-06-22 @ 13:18:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback