Foki är fin i kanten

Asså jag måste inleda med att jag hatar inte Foki och jag menar inte det här inlägget till att hacka på henne. Hon verkar trevlig och söt och har en kul blogg osv osv ni vet. Foki är ju VÄLDIGT noga med att inte skriva taskigt mot någon eller någon folkgrupp, hon är dessutom väldigt fin i kanten som inte skriver eller säger ord som kan uppfattas som stötande (då syftar jag på ord som te.x bajs, snor, spya etc). Hon är helt enkelt raka motsatsen till Kissie. Men när man är så fin i kanten att man inte skriver ord som tamponger eller mens så tycker jag bara det är fånigt. För ganska länge sen skrev Foki i ett inlägg att hon hade "M-värk" te.x. MENS heter det! Alla kvinnor menstruerar och det är naturligt, vad är det som så farligt med att skriva det ordet? Det är inte direkt så att man spyr eller något bara för att man läser det ordet. Samma sak när hon skrev ett inlägg om en kristallkrona tillverkad av tamponger, fast just ordet tamponger utelämnade hon givetvis, hon lät bilden tala för sig själv. I ett annat nyligt inlägg berättade hon att hon och hennes lillasyster höll på att baka chokladbollar. Sen frågar hon sina läsare om de kallar dessa godingar för chokladbollar eller "det där andra ordet". Hon refererar alltså "det där andra ordet" till neger, NEGER!!! Snälla någon jag tror knappast att folk skulle dyka upp med facklor och högafflar utanför fokis lägenhet bara för att hon skriver negerboll i sin blogg.

MENS, TAMPONGER, NEGER, MENS, TAMPONGER, NEGER, MENS, TAMPONGER, NEGER!!!

Shit fan nu ramlar säkert himlen ner och jag får otur i 9 år och alla mina läsare kommer haaaaata mig!

Nä seriöst Foki vi vet att även du är människa du äter, pissar, skiter, rapar, och fiser precis som oss alla andra. Du får även mens eftersom att du är kvinna. Du behöver inte förminska eller censurera. För seriöst, att vägra skriva mens och tamponger i din blogg, det är bara fånigt. Neger törs man också säga/skriva, du kommer inte brännas på bål eller något för det. Vi fattar att du vill vara en bra förebild för dina unga läsare, skitfint, men det är ingen som far illa av att läsa orden MENS, TAMPONGER eller NEGER. Och det är heller ingen som tar illa vid sig av dessa ord. Den som tar illa vid sig av ordet negerboll, varsågod och kommentera.




Kommentarer
Alexandra, KAKHUSET ♥

äsch... låt henne vara fin i kanten, det är ju gulligt!♥

2010-03-10 @ 03:19:54
URL: http://www.kakhusets.se
Neo Babe !

Håller totalt med dig om foki!

Hon är verkligen förfin för att säga mens o allt :S lite patetiskt!

2010-03-10 @ 07:40:38
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Nathalie

haha ja nu när du säger det så ser han/hon ut som herr nilsson xD



har faktiskt inte tänkt på det förrut. men det stämmer faktiskt. foki är fin i kanten. lite löjligt faktiskt..

2010-03-10 @ 14:38:53
URL: http://hiitsmenat.blogg.se/
Diana

Frågan är hur länge hon orkar hålla denna "söta" fasaden... jag är helt säker på att vi alla är onda i grund och botten. ;)

2010-03-10 @ 14:41:33
URL: http://decdia.blogg.se/
Diana

Sv: Men det är liksom det jag menade med... Förr eller senare kommer fasaden att brista (man har sett små sprickor lite då och då tex med den stulna telefonen). Jag tror att F kan vara en riktig bitch, inget fel i det... bara man är ärlig om det! ;)

2010-03-10 @ 17:22:20
URL: http://decdia.blogg.se/
Bella

Jag tycker att hon väkar jättesöt och så. Men när du säger det så är hon lite fin i kantent. ^^

Söt blogg!

2010-03-11 @ 14:53:13
URL: http://bellida.blogg.se/
Linnea

att du orka och lägga tid att hitta felet på foki seriöst! låt hon va förfin då vad fan. Ingen dö av att vara det.

2010-03-26 @ 11:54:33
Dessi

Håller med till 100%, helt rätt skrivet!

2011-04-24 @ 18:36:14
URL: http://dessiek.blogg.se/
teya

vi älskar dejhh <33

2011-05-02 @ 11:10:42
Felicia

Vad är det för fel på dig. Skafa dig ett liv istället för att klaga på hur foki vill utryka sig...

2011-06-07 @ 11:35:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback