Satans onda krafter

Angående Paranormal Activity 2 så var den väl sådär, jag hade nog för höga förväntningar. När jag såg första filmen för första gången så grina jag, så vettskrämd var jag. Och jag blir ALDRIG rädd när jag ser skräckfilmer, brukar snarare vara road. Men jag såg både första och andra Paranormal Activity direkt efter varandra och det var inte alls samma sak. Men det blir väl så när man vet vad som ska hända (i första filmen). Jag blev dock nyfiken angående flickan Diane i förstan filmen, pojkvännen hittar en hemsida om en flicka som var förföljd av en demon som upplevt i princip sammma saker som Katie. Jag försökte göra lite research men utan framgång. I forum hävdar endel att Diane och allt som hände henne i allra högsta grad var på riktigt och endel menar att hemsidan om Diane bara var en fiktiv och temporär hemsida uppgjord enkomt för filminspelningen. Vad ska man tro? Fanns Diane på riktigt? Var hon förföljd av en demon? När man ändå är inne på det här spåret så börjar man ju tänka på Emily Rose (Anneliese Michel), endel av er kanske känner till filmen The Exorcism of Emily Rose? En film som påstås var baserad på en verklig händelse. Filmen tar upp olika perspektiv och synvinklar på händelsen, var Anneliese verkligen besatt av demoner (6 stycken dessutom)? Eller led hon helt enkelt av någon blandning mellan Schizofreni och epelepsi (personlighetsklyvning?)? Anneliese dog under exorcismen 1976.

Anneliese Michel 1952-1976

Men nu till den stora frågan, finns det änglar, demoner, spöken, älvor, aliens, enhörningar, troll, pysslingar och drakar? Det får jag grubbla över någon annan gång, nu är det så helvetes sent helt plötsligt. Behöver min skönhetssömn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback