Vikthets

Det är sådan otroligt vikthets i dagens samhälle, jag blir så less! Både jag och Jennie har varit med om att folk kommit fram och frågat om man är gravid. Kan man vara mer taktfull eller!? Jennie har för helvete haft ätstörningar när hon var i tonåren, är det så smart att gå fram och fråga henne om hon är gravid då? Hur tror ni det känns för henne? Tänk om hon får återfall? Jag blir inte heller så jävla munter kan jag tala om. Att antyda att en kvinna är fet är bland de värsta förlolämpningarna. Vi kanske inte är några skinny bitches, men vafan liksom, diggar ni inte oss ändå? If not, då är vi för bra för er. Visste ni att när jag ska på fest så äter jag inget på hela dagen? Var det bara för några helger sedan jag skulle på fest på lördagen, på fredagen åt jag en liten laxmacka på lördagen åt jag ingenting, inte fören på söndagkväll åt jag ett ordentligt mål mat. Jag levde alltså på en liten laxmacka på en hel helg, hör ni hur galet det låter? Ska jag behöva svälta mig själv för att kunna känna mig tillräckligt bekväm att klä upp mig och gå på fest? Nej det ska jag verkligen inte behöva. Tidigare i veckan var jag på stan med Jennie, vi gick på MAX och åt, jag var där för första gången på 2 månader! Jag är så jävla less på den här satans vikthetsen, finns det ingen där ute som uppskattar lite hederliga kurvor och saftig stjärt!? Nä vet ni vad, jag och Jennie rockar sönder er vilken dag som helst! Och skulle vi bli gravida - we would let ya know, allright!?



Kommentarer
Carolina

Det är minst lika förolämpande att få höra att någon säger, vad mager du är! "Hur många hekto väger du egentligen?" Att de tycker man ser sjuk ut.

Det är inte okej det här med vikten oavsett om man anses vara mager eller tjock.

Allt handlar om hur man trivs med sig själv.

2010-10-25 @ 14:42:56
sandra. wicked.

Hej.



Kan förstå att de inte är så kul att höra.

Men precis som Carolina skriver så finns det på andra hållet också.

"Vad smal du är"

"Du måste äta mer"

Man hör alltid tjat om maten.

Och skulle man en gång säga att man känner sig tjock så skulle man bli kallad anorexiaanfall.

2010-10-25 @ 15:48:35
URL: http://angelbynight.blogg.se/
Foofie

Jag har sympati för tjejer som är smala som jämt får höra att dem är för smala "ät en hamburgare" etc. Såna tjejer som är smala som försöker äta bra så de når en normal vikt men som ändå alltid för höra "lever du bara på sallad eller?". Det är klart jag fattar att det kan ju inte heller vara så jävla ball. Men smala tjejer som väger typ 40 kg som sitter och nyper åt huden på magen och gnäller över att dom är feta när jag sitter där med mina 70 kg så känns det som att man kanske ska tänka sig för vad man säger när det finns tjejer runt om kring som är typ dubbla storleken. Hur känns det för mig när en tjej på 40 kg sitter och gnäller om att att hon är fet, jo jag börjar tänka, men om HON är fet, vad är inte jag då? Jag skulle aldrig tolerera ett anorexia beteende hos en vän för det är en sjukdom och man blir aldrig frisk om folk beteer sig som att det är okey eller till och med uppmuntrar det. Men jag skulle ju för den skullen inte trackasera dem till att äta skrovmål för den skulle. Skulle mest troligt tipsa vännen att äta mer fet fisk för det innehåller nyttiga fetter. Bara för att man behöver gå upp i vikt så behöver man ju inte trycka pizza och hamburgare för det. Sen måste jag bara påpeka det att det är hälsosammare att vara smal och äta ordentligt än att vara lite mullig och hålla på och svälta sig eller spy

2010-10-25 @ 22:24:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback