Säsongsfärger

Detta är typ första mode inlägget som jag publicerar. Mycket pga att jag tycker att mode är relativt ointressant. Däremot gillar jag det här med olika stilar. Men det här inlägget handlar om säsongsrelaterat mode, inte mode som helhet. Främst sommar och höst mode. På vintern är det svårt, iaf här i Sverige, att "regelrätt" följa modet hela tiden för att årstiden kräver att du tänker mer på att att hålla dig varm än att följa modet. Jag är ju inte särskilt insatt i mode i sig men någonting som jag uppmärksammat är färgerna/teman som är på mode.

Vår/sommar

Det här med att det är mode med pasteller på sommaren har nog ingen missat, det har nog varit på modet många sommrar på raken nu. "Pastellfärger brukar ingå i vårmodet och förekommer ofta på barnkläder" - står det på wikipedia. Turkos, mintgrön, rosa, persika, babyblå, ljusgul. Jag gillar pasteller, men jag klär mig inte efter det. Det är trevligt att titta på bara. Jag tror att pasteller har en positiv verkan på humöret hehe, allt verkar så glatt och problemfritt.

 

Höst

På hösten brukar det bli en helomvändning vad gäller färgerna. Och det är samma sak här, i princip varje höst gäller dessa färger te.x plommonlila, vinrött, grått, brunt, mossgrönt. Jag kör ju på mörka färger i stort sett året om så det är ju min kopp av te kan man säga.


Vinter

Finns inte mycket att säga om denna årstid...



Såhär ser det ut i norrland.



Såhär ser det ut söderöver.



Det var allt för denna gång!

 



Kommentarer
Anonym

haha, klockrent!

2012-10-30 @ 10:20:20
Anonym

Älskar hösten och vårens färger :D

2012-10-31 @ 07:13:23
URL: http://emmacarolines.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback