Plastikoperationer


Nu tänkter jag spy ut mina åsikter om plastikoperationer, främst då bröstoperationer. Det första jag tänker dra upp är att dom som har/ska operera brösten oftast redan hade/har stora bröst... men dom vill ha dom ÄNNU större! Jag fattar inte nöjet med att ha brösten alldeles under hakan. Ofta kan det dessutom leda till ryggproblem. Det kostar en förmögenhet och det kan uppstå komplikationer. Rent allmänt så är det oftast såna personer som redan är snygga som ska operera sig i hopp om att bli ÄNNU snyggare, men kan man bara inte vara nöjd som man är? Det finns vettigare saker att lägga pengar på än att operera brösten. VISST jag kan förstå en tjej som blir misstagen att vara kille för att hon har så små bröst, och tycker man att man har råd med det så visst, knock yourself out. Men vart tror tjejer att dom ska komma med enorma silicon bröst egentligen? Tror dom att dom kommer bli tagna på allvar? Jag blir jätteirriterad på brudar som har minst dubbelt så stora bröst som jag har sitter och tycker synd  om dem själva för att dom har ju så smååå bröst och dom ska minsann operera dom. It's all in you head säger jag bara. Vad tror ni att ni kommer att uppnå med större bröst? Jag förstår ju visserligen dom känslo kalla bitcharna som vill vara ännu snyggare än dom redan är för det är det enda dom har. För dom har ingen charm, dom har inget intellekt, dom bryr sig bara om dom själva, det enda dom har det är att dom är snygga. Om man redan är snygg och redan har stora bröst... då förstår jag inte varför man ens överväger plastikoperation.

Att man ens överväger att plastikoperera sig tycker jag tyder på osäkerhet. Många tjejer säger "men jag gör det ju för att JAG tycker att det är snyggt, jag gör det inte för att jag vill att killar ska se mig eller så". Men... seriöst... måste man vara snygg för att må bra och trivas med sig själv? Om inte media hade varit så påträngande och om vi inte var så jävla lättpåverkade och osäkra så skulle betydligt fler vara nöjda med sig själva som dom är tror jag. Jag förstår inte varför folk accepterar dessa sjuka ideal.

Jag blir dessutom irriterad över blaskorna dubbelmoral. På ena sidan kan det stå te.x "Var dig själv - det kommer du längst med!" medan det på nästa sida kan stå te.x "gå ner 3 kg på en vecka!" eller "så gör du för att bli den coola tjejen"

...Djup suck...


Om jag skulle kunna plastikoperera mig?

Nej... det jag skulle kunna sträcka mig till som värst vore väl KANSKE en fettsugning OM jag hade onödigt mycket med pengar och då syftar jag dessutom på när jag vore i kanske 40 års åldern eller något sånt. Men jag skulle ALDRIG låta någon stoppa plast i mina bröst, ALDRIG!! Fy fan vad jag hade blivit äcklad av mig själv av att ha något i min kropp som inte hör dit. Visst det vore jättetrevligt med lite större bröst, det måste jag medge, men jag skulle aldrig lägga mig under kniven för det. Jag väljer att vara nöjd med hur jag ser ut istället. Jag tycker att naturligt är vackrast!


 
 
Trackback