Spam



Jag är så trött på alla spammare, så därför skrev jag en liten text ovanför där man kommenterar som lyder:




"Här får du gärna lämna en kommentar.

Däremot är det vissa typer av kommentarer som undanbedes, och det är sådana som te.x:

"Hej, lägga till varandra via bloglovin'?"
"Hej ställ gärna en fråga på min frågestund!"
"Var med och tävla om att bli veckans blogg på min blogg"

Och annan diverse reklam. Anledningen till att jag inte vill ha sådana typer av kommentarer kan ha att göra med något eller flera av nedanstående

1. Jag vet inte vem du är.
2. Jag bryr mig inte.
3. Jag skiter i din frågestund.
4. Vad du än gör reklam för så skiter jag i det med.
5. Jag struntar i din sketna tävling.

Och om ni har tänkt komma med kritik, kom åtminstone med konstruktiv kritik!

Varsågod att kommentera!
"




Men ändå är det folk som ber om att jag ska ställa en fråga i deras frågestund eller prenumenera på deras blogg via bloglovin' eller gör reklam för en tävling som pågår i deras blogg. Sluta upp med det! Den texten ovanför mitt kommentarsfält är ganska svårt att missa, kan ni inte bara snabbt läsa vad som gäller och acceptera det?! För sålänge jag inte vet vem du är eller inte har kommenterat mycket i din blogg på senaste eller under en längre period så kommer jag inte under några som helst omständigheter att gå in på din blogg och ställa en fråga i din frågestund, eller lägga till dig på bloglovin' eller delta i din tävling. Så det är lönlöst för er att hålla på så. Så som sagt, lägg av, ni kommer ingen vart med det.

Tack för det, hej.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback