Reinfeldt är en idiot


 

Jo herregud, jag har varit arbetslös sedan jag tog studenten och jag har banne mig bara suttit hemma och pillat navel och spelat dataspel. Eller?! Att arbetslösa ungdommar är lata och bara sitter hemma och väntar på bidragen är en myt. Det är jävligt lätt att säga att ungdommar är lata när man själv har en fet lön och jobb som Reinfeldt. Han verkar tro att vi ungdommar bara sitter hemma och vill ha bidrag? Oavsett hur fet lön han får ut så åstadkommer han inget vettigt konstigt nog. Han tror dessutom att om man söker många jobb så får man jobb? Okey men då ska vi ta en titt på mina förutsättningar ett ögonblick. Jag har gått hotell & restaurang linjen med inriktning restaurang på gymnasiet. Så de jobb som finns ute på platsbanken här i Skellefteå som det är störst sannolikhet att jag är kvalificerad för är alltså:

 


Specialkock för japansk Gyoza och japansk mat:

"Vi söker en specialkock för japansk maträtter, bland annat Gyoza och Sushi.
Du ska arbeta i ett snabbt tempo och är stresstålig. Du ska kunna tala kinesiska.
Mer information om tjänsten erhållas från ägare Joyce Cheung via telefon 070-5912983."

 


 

Jo men tjena, kinesisk och japansk matlagning har jag så mycket erfarenhet när vi lagade så mycket husmanskost på HR. Sushi har jag aldrig i hela mitt liv testat göra. Talar jag kinesiska? Vi kan väl låtsas iaf?

 


 

Kock Vitberget/Mollys:

"Mollys/ Vitberget söker en kökschef på heltid, visstidsanställning som kan bli en tillsvidareanställning.
Du kommer att jobba på Vitberget må-fre och även jobba på Mollys helger.
Gärna erfarenhet några år. Matlagning: husmanskost och la carte. Man söker även serveringspersonal.
Körkort: B - Tillgång till egen bil."


Det här jobben har jag redan sökt i samband med jobbchansen som är på fredagar på AF, vi får väl se hur det går. Men dessvärre har jag varken körkort eller bil.



Kock restaurang Tatung

"Restaurang Tatung söker kock med några års erfarenhet. Visstidsanställning, kan bli tillsvidare. Söker även extrakockar, samt serveringspersonal. Matlagning. Husmanskost och la carte.
Körkort: B - Tillgång till egen bil"


Har redan sökt detta jobb också detta i samband med jobbchansen på AF. Några års erfarenhet törs jag väl inte påstå att jag har i och med att jag ännu inte jobba något. Sen har jag som sagt varken körkort eller bil.



Sen hittar jag dessvärre inga fler jobb som jag är behörig eller kvalificerad för. Jag skulle ju visserligen kunna söka jobb som diamantborrare i Boliden men det blir nog tufft med tanke på att jag inte har någon relevant utbildning för detta. Så alternativen jag har är väl att skriva ut ca 50 CV:n och gå till varenda restaurang, hamburgerställe och pizzeria i hela stan och dela ut. Eller så får jag lov att söka jobb utanför Skellefteå. Har tidigare sökt jobb i Piteå och Umeå men utan resultat. Dom på AF vill ju gärna att man ska söka jobb i hela landet. Visst kan jag förstå det men det finns väl inte mer jobb bara för att jag söker dem någon annanstans? Visst kan man väl söka jobb i te.x sthlm men alla kan ju inte bo i sthlm heller? Sen bara för att man är ung så betyder det inte att man kan/vill flänga omkring i hela landet och Norge för ett jobb.



Just nu söker jag så många jobb som möjligt Reinfeldt, men utan resultat, så vad är ditt nästa förslag?

 



Kommentarer
Frida

Just det! Fuck Reinfeldt, han sitter där på sina höga hästar och tror att han vet hur det är att vara arbetslös i dagens samhälle.. GAAH! Jag blir så förbannad!

2010-02-18 @ 09:24:29
URL: http://zycra.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback