Föräldrar


Jag blir så irriterad när jag ser föräldrar som går med sina barn på stan och låter ungen gå 5 meter bakom dem. Har dom ingen koll på sina ungar eller? Fattar dom inte att barn är väldigt oförutsägbara? Mitt vad det är ser ungen något roligt och springer åt ett annat håll medan morsan/farsan är upptagen med att se sig för medans dom knappar på sin handdator. Det går så fort så är ungen borta, vad gör dom då? Barn tänker sig ju inte för heller, när dom tittat klart på det som var så roligt och lockande så är ju morsan/farsan borta. Och inte vet väl ungen vad den ska ta sig till heller, dom har svårt att avgöra om det är bättre att stanna där dom är eller om dom ska springa och leta morsan/farsan. När jag var liten då höll mina föräldrar mig i handen när man var på stan eller när man var och handlade minsann. Inte för att det är mitt problem men snälla alla ni föräldrar därute, ha uppsikt över era barn och håll dem i handen när ni går på stan eller är på affären och handlar! För jag blir så sjukt irriterad när ni låter er unge gå typ 5 meter bakom er för att ni har så förbannat bråttom, det verkar nästan som att ni inte bryr er!



Trackback