Så förbannat less


Nu är jag så förbannat jävla less. Försäkringskassan har beslutat att jag ska inte få någon utvecklingsersättning pga jag sjukanmält mig men inte fyllt i och skickat iväg blanketten ”försäkran aktivitetsstöd/utvecklingsersättning vid sjukdom (FK6402)”. Sjukfrånvaron som det rör sig om anmälde jag den 16:e mars, men grejen är att jag fick blanketten i fråga först idag! Dom tog beslutet att jag ska inte ha någon jävla utvecklingsersättning den 16:e april. Idag den 23:e får jag hem blanketten som jag skulle fylla i för att dom skulle kunna bedömma hur mycket utvecklingsersättning jag har rätt till. Jag måste nu överklaga detta beslut för att jag ska kunna få utvecklingsersättningen. Och jag har ju bra argument för att deras beslut ska omprövas, jag fick ju för fan inte blanktetten i tid! Den ska skickas till mig automatiskt efter det att jag sjukanmält mig, men har jag fått hem någon blankett? Jo... över en månad senare efter sjukanmälningstillfället! Jag tycker det är för jävligt att jag ska behöva ta smällen för att deras system brister. Såhär lyder brevet med min överklagan iaf:


"Hej!

Lena ****** är mitt namn. 09-04-16 fick jag hem ett brev från försäkringskassan där det stod att det tagits ett beslut att jag inte ska få någon utvecklingsersättning pga jag varit frånvarande pga sjukdom och att jag inte fyllt i och lämnat in blanketten 'försäkran aktivitetsstöd/utvecklingsersättning vid sjukdom (FK6402)'. Detta beslut vill jag överklaga och jag vill att försäkringskassan ska ompröva beslutet då jag i detta brev även skickar med blanketten i fråga, ifylld. Jag besökte idag (09-04-23) försäkringskassan i Skellefteå för att få tag på denna blanketten i fråga då jag ej hittade den via självbetjäningen på hemsidan. Jag får förklarat för mig att denna blankett ska skickas ut automatiskt till mig efter det att jag gjort en sjukanmälan, vilket jag har gjort via självbetjäningen på hemsidan. Jag fick med mig blanketten i fråga hem. Men när jag kommer hem upptäcker jag att jag fått blanketten hemskickad, inte förens idag kom den. Jag har under några månaders tid haft utvecklingsersättning/aktivitetsstöd via försäkringskassan, men aldrig någonsin när jag sjukanmält mig så har jag fått hem en blankett som ska fyllas i. Jag tycker det är absurt att ni tar ett beslut om att jag inte ska få någon utvecklingsersättning pga en blankett som ej blivit ifylld och återsänd pga att ni inte skickat iväg någon blankett åt mig att fylla i! Jag har nu fått blanketten och fyllt i den och skickat iväg den, men jag tycker det är väldigt lustigt att jag får den efter ni tagit beslutet. Jag förväntar mig att få utvecklingsersättning snarast då jag anser att skulden inte ligger på mig och för att jag nu fyllt i och skickat iväg blanketten i fråga. Jag förväntar mig även att när det blir aktuellt att jag i framtiden ska få hem blanketten 'försäkran aktivitetsstöd/utvecklingsersättning vid sjukdom (FK6402)' automatiskt efter att jag sjukanmält mig. Jag ser hemskt gärna att jag får hem blanketten någon dag efter att jag sjukanmält mig och inte över en månad efter jag sjukanmält mig, så jag kan fylla i den och återsända den till er så att ni får den i tid så vi slipper några fler olägenheter av detta slag.


Med vänliga hälsningar

Lena"


Jag är helt jävla pank, ligger 77 kr back på kontot, och som tidigast får jag pengar antagligen i mitt på nästa månad så sega som dom är på försäkringskassan. Jag flyttar i slutet på denna månad, hur ska jag ha råd at köpa mat sen när jag flyttat... toapapper... schampoo?? Nä jag blir så förbannat jävla less på det här.


Kommentarer
Jessie

Jag kan inte annat än att hålla med dig om att f-kassan är rena rama jävla hönshuset.. Dom har ju fan ingen koll alls, och skickar alla papper för sent..

Nu är detta visserligen ett gammalt inlägg, men jag hoppas det löste sig för dig!

2010-06-04 @ 17:25:37
URL: http://sarakechi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback