Världen är inte rosa och fluffig


Nej, den är inte det. Men många verkar helt övertygade om att den är det. Många verkar tro att livet handlar om smink, fester, löshår, mode och att bara göra roliga saker hela tiden. Men så är inte verkligheten tyvärr, och för dom som tror att livet är rosa och fluffigt, slår verkligenheten extra hårt på när den verkligen gör det. Tyvärr, livet handlar inte om fester och att se snygg och söt ut och att ha kul hela tiden. Livet handlar om att göra bra ifrån sig i skolan så man kommer in på en bra linje på gymnasiet och så man kan få jobb inom ett vettigt yrke i vuxenlivet så man har en lön man klarar sig på att få i sig föda och att betala hyra och för pengarna som blir över göra sånt man vill göra på fritiden. Sen ska man försöka se till att man har jobbat tillräckligt mycket i livet så man får en någorlunda bra pension sen när man blir äldre så man får det bra då också, och det är väl förns då man verkligen kan njuta av livet, på livets höst. Ibland festar man och har jävligt kul, men det är inte det i slutändan livet handlar om. Du kommer inte alltid att kunna göra sånt som är roligt och slippa sånt som är tråkigt och jobbigt. Men om du verkligen jobbar för det och kämpar för det, så kan du faktiskt få jobb inom ett yrke som man faktiskt tycker är roligt och som du finner givande. Så snälla inse det i tid gott folk, innan det är för sent, att livet är inte rosa och fluffigt och du kan inte bara ha kul jämt och glida genom livet. Det funkar inte i längden att leva som en golddigger...










Kommentarer
Miiqa - jag överlevde min barndom

På ett sätt håller jag med dig, men på ett sätt inte. När mina läkare sa åt mig att jag skulle dö, så funderade jag mycket på vad jag hade gjort med mitt liv och då spelade inte prestationer någon roll. Det som jag var nöjd och glad över var mina upplevelser. Visst är det bra att skaffa sig ett bra jobb som man trivs med, fast jag håller inte med dig om att livet handlar om det. Jag tror att det ultimata är att ha en bra balans mellan nöje och arbete och att det finns många idag som bara vill fokusera på nöje.



sv: Tack! Jag är stolt över mig själv, eftersom jag känner att jag gör en förändring. Förr så skämdes jag, jag trodde att det var något fel på mig, men nu vet jag att felet inte ligger hos mig. Och det känns coolt att jämföras med Berny, hon är en av mina favoritförfattare :D



Du skriver så himla mycket klokt och tänkvärt! Tack!

2009-08-20 @ 14:41:05
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
lona

söt bild :D

2009-08-20 @ 15:34:43
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Egoinas mamma

Det ser onekligen skönt ut att ligga på ett rosa moln!! :D



Livet blir mycket mer givande om man ser problemen som en del av livet och inte som något man måste lösa för att SEN leva vidare..

2009-08-20 @ 15:57:39
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
[ t a k a i . b l o g g . s e ]

Hej snygging!

Ska vi lägga till varandra på bloglovin? <3

2009-08-20 @ 17:14:43
URL: http://takai.blogg.se/
Anonym

Att vara en stor bloggare idag handlar om att man ska vara så bitchig och blond som möjligt..Enligt mig är det fan idiotiskt!En stor blogg ska ha något värde,och en betydelse.Jag skriver en blogg,som handlar om självförtroende .Skriver om hur man bla kan hjälpa en kompis med dens självförtroende .Men jag tar upp saker som hur du tacklar grupptryck och alkohål.Men också komplex & anorexia . Skriver också om mobbing...Hur du tacklar det,eller va du ska göra om du ser någon bli mobbad osv.Även om du har bra självförtroende,så tycker jag att du ska kolla in den hära bloggen eftersom den är en vettig och viktig blogg som borde få synas.Mitt syfte är inte att bli känd bloggare,utan att hjälpa andra eftersom jag själv hade självmordstankar pga mitt dåliga självförtroende ( som idag är jätte bra)

Om du gillar den,lägg järna till den i bloglovin! Jag gör de samma,om du gör de <3



ha de så himmla bra,

kram från JUNO - http://jjuno.blogg.se

2009-08-20 @ 21:26:03
*Em

Hej! Haft en bra dag? :)

2009-08-20 @ 23:04:20
URL: http://emelojs.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback