Foofie om otrohet

 
Varför oroa sig?

Varför är många nästan ständigt oroade över att deras partner ska vara otrogen? Aldrig någonsin har jag varit orolig över att någon av mina pojkvänner jag haft skulle vara otrogen mot mig, varför?

Jag ser det såhär: Man ska inte gå omkring och oroa sig över att ens partner ska vara otrogen, man ska kunna lita på varandra. Att inte kunna lita på varandra tär oerhört på ett förhållande, löser man det inte på ett eller annat sätt så kommer det att ta slut förr eller senare. Jag tycker att man varken ska oroa sig eller försöka förhindra att ens partner ska vara otrogen. För det första om din partner nu gått och varit otrogen mot dig, ja då har han/hon visat sitt rätta jag och då vet du vilken skitstövel han/hon egentligen är och då vet du att det inte finns någon anledning att ödsla mer tid på idioten om du inte kan förlåta och glömma det som hänt ja då är det ju bara att göra slut på eländet och gå vidare. Det gör ont i början men det går över. För det andra, vad är värst, att din partner är otrogen mot dig och ni båda går vidare eller att din partner funderar på/vill vara otrogen men kan inte för att du förhindrar honom/henne att vara det? Förstår ni min poäng?
Om man är tillsammans med någon som funderar på/vill vara otrogen mot dig som man förhindrar att vara otrogen mot en då har man ju inte ett sunt föhållande och bör antingen lösa det eller göra slut och gå vidare. Jag ser ingen anledning att ha ett osunt förhållande (på vilket sätt det än må vara ett osunt förhållande) med någon, oavsett hur mycket man älskar personen i fråga. 

Ja, otrohet är jävligt dumt och sånt borde inte hända.... men det gör ju det ändå.


Var går gränsen för otrohet?

Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att kyssar är defenetivt inte okey. Men det är väldigt luddigt egentligen. Att kompishångla med en kompis av samma kön (på skoj) har jag inga problem med. Men om min pojkvän hade passionerat hånglat upp en brud  så hade jag blivit jävligt upprörd. Kramar är helt okey, men det beror på hur man kramas. En vanlig kompiskram är ju inga problem, men är det en lång intim kram med smek då skulle då jag bli aningen upprörd, åtminstone undrar vad tusan det är frågan om. Sex är defenetivt inte okey, det skulle för mig mest troligt leda till att göra slut. Om jag skulle få veta att min pojkvän hade känslor för en annan tjej (men inte varit otrogen) så skulle jag bli jävligt upprörd och antagligen göra slut. För mig är det värre om min partner skulle ha känslor för någon (speciellt om det vore för någon jag känner ) annan men inte var otrogen mot mig än om han skulle knulla någon random brud från krogen. Jag tror att det går säkert att laga ett förhållande om ens partner bara knullat någon random brud om det bara handlade om sex. Det är ju värre om ens partner har känslor för någon annan, det går liksom inte laga, man kan ju inte rå för hur man känner heller.



Öppet förhållande?


Varför överväger inte fler att ha öppet förhållandet? En sak måste jag göra klar för er som inte fattat det redan. Sex och kärlek behöver inte alltid höra ihop. Du kan ha sex med någon för att du älskar personen i fråga. Du kan även ha sex med en person bara för att du är attraherad av personen och för att du tycker om personen. Sen kan det ju faktiskt hända att man passar otroligt bra ihop med någon sexuellt men kommer inte alls överens rent allmänt om annat. Ibland är sex bara sex och inget mer. Ibland är det sex kryddat med kärlek. Men liksom om man har en överenskommelse med sin partner om att ni ska ha ett öppet förhållande, ja då behöver ju varken du eller din partner vara orolig över att den ene eller den andre av er ska vara otrogen, för det är ni ju redan ändå. Fast ni har bara bestämt att det är okey för er.





Några frågor på det?






 
Trackback