Provocerande bloggar


Jag tycker det är jätte idiotiskt. Jag förstår inte dom bloggare som skriver onödigt provocerande bara för att få mycket läsare så att dom ska tjäna mer pengar på deras blogg. Visst det är ju jättebra om någon törs ha annorlunda åsikter och stå för det, men det finns ju för fan gränser! Dom skriver saker som att dom hatar unga mammor eller att ideal bmi ligger på 17 och såntdär skit.

Värst är ju ändå dom som smutskastar andra bloggare i sin blogg. Så otroligt löjligt. Visst om man skriver kommentarer mellan varandras bloggar men att skriva ett helt inlägg och hänga ut någon, nej det är bara taskigt och omoget. Visst jag har "dissat" personer i min blogg förr, men jag har aldrig skrivit något som folk inte redan visste! Blogg bråk är något som är så otroligt fånigt.

Jag skulle inte kunna provocera onödigt mycket eller hänga ut personer i min blogg för att få många läsare. Jag vill att min blogg ska vara läst av många för att dom tycker att min blogg är intressant och har ett vettigt innehåll. En blogg som är känd för intressant och vettigt innehåll får mer cred än en blogg som är känd för att vara provocerande och för att hänga ut personer.

Visst att skriva provocerande är onekligen ett utmärkt sätt att få mycket läsare, men dock tycker jag det är fel sätt. Det är så mycket lättare att få en blogg känd genom att provocera än att skriva intressant och vettigt, och just därför tycker jag att ickeprovocerande vettiga bloggar ska ha mer cred. Som Egoinas blogg te.x. Hon ska fan ha pris för utomordentligt bloggande! Visserligen så kan man ju skriva provocerande på ett bra sätt också, men det är en helt annan femma.


Någon som har något att tillföra?


 
 
Trackback