Valpenishud



Läste en artikel på aftonbladet. Där Pamela Andersson protesterar mot klädseln i dom nya "exklusiva" ryska lyx SUV:arna. Tål att nämnas är att Pamela engagerar sig i PETA. Grejen är att innan Pamela protesterade så tänkte dom använda valpenishud i klädseln inuti bilen. Nu tänker jag bara... "Herregud, valpenishud? Vad är det för fel på ryssarna egentligen?!" Skulle det verkligen kännas lyxigt att sitta och gnida sig mot valpenishud? Jag tycker snarare det låter väldigt snuskigt... Under artikeln diskuteras och debbateras det i kommentarsfältet. Några ifrågasätter vad det är för skillnad på koskinn och valskinn och verkar inte förstå själva grejen med uppståndelsen. Några stycken har kontrat med att många arter av valar, till skillnad från kor, är utrotningshotade. Jag kan inte annat än att hålla med. Inte för att kor är mindre värda bara för att det finns fler av dom, men vi behöver ju inte göra bilklädsel av valarnas penishud för det. Nej men asså seriöst, valpenishud? Vad tänkte dom med?


Nåväl, Pamela fick rätt och nu ska dom istället klä insidan av bilarna med syntetiskt skinn.


Ryssarna kanske var rädda för att åka på en omgång av Pamela? Vem vet...

 

 



Kommentarer
Lizette

Sv: Jag köpte den på H&M faktiskt! :)

2009-11-14 @ 16:06:47
URL: http://lizette.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback