Pussycat

Ja då var det ny vecka igen då. Varit på praktiken som vanligt, sen har jag hängt med Jennie ett tag. Nu är det lite småspring till tvättstugan som gäller. Ska gå över till Lina också och sno hennes transport bur. Det är ju nämligen så att lille Prisma ska kastreras imorgon, hon är rent förjävla hemsk att ha att göra med när hon är i löpen, jamar och skriker och viftar med stjärten i vädret bara man tittar på henne. Sen varken äter hon eller går på lådan när hon är i löpen och senaste månaderna har hon varit i löpen rätt ofta så som ni kanske förstår så går det ju inte ha det så. Så kattkräket ska kastreras av två anledningar:
  1. Bevara min psykiska hälsa (det lilla som nu finns kvar att bevara)
  2. Kisse får inte tyna bort.
Så ikväll får kissen ingen mat för hon ska fasta inför operationen. Så imorgon kl 8 lämnar jag henne hos veterinären också rakar och snittar dom hennes söta lilla mage och sliter ut livmodern, eller vad dom nu gör och syr små gulliga stygn som sedan ska tas bort efter ett tag, sen får jag komma och hämta henne igen där kring 16-tiden. Då vet alla det! Tjingeling!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback