Sjuk igen!?

Så jävla fel jag kunde ha i min lägesrapport igår. Imorse spydde jag när jag höll på att göra mig i ordning för att fara till praktiken. Jag ringde sjukrådgivningen och jag får inte alls vara på praktiken på minst 3 dagar nu bara för att jag har spytt och för att diarrén återkommer titt som tätt. Det går tydligen någon underlig variant av maginfluensa som kan bli återkommande. Jag känner mig inte direkt sjuk men har jag diarré och spyr hux flux utan anledning så är jag ju uppenbarligen inte frisk och det finns antagligen en smittorisk. Så nu måste jag vara petnoga med maten. Måste äta jättelite mat åt gången men äta i princip hela tiden. Sen får jag inte äta vad som helst heller. Bara mesig mat typ kokt och mild mat. Absolut inget stekt eller starkt kryddat. Jag har fått en tid på vårdcentralen idag och ska snart gå dit. Dom sa att dom kan inte göra så mycket mer än vad jag själv kan göra, men jag ska dit mest för att jag vill ha ett läkarintyg på att jag är sjuk så det inte blir något tjaffs sen. Så ja, så kul är mitt liv just nu...


Kommentarer
Liina

Ät hälsofil, det är the shit. Hoppas du blir bättre snart, vi borde träffas å snacka skit någon dag, det var länge sen:)

2011-03-01 @ 16:17:17
URL: http://liinaw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback