Sagan om hairlooken

Jag har numera kort hår som de flesta av er vet. Jag har velat så jävla mycket med mitt hår det här året känns det som. Jag hade velat säkert hela förra året om jag skulle klippa Rihannas frilla som hon hade te.x i sina musikvideos som "rude boy" och "wait your turn". Så i början av det här året så fixade Lina frillan på min skalle. Det såg ut typ såhär:



Sen efter det kom jag på att jag ville ha deathhawk med dreads. Så Lina fixart igen haha. Hon hjälpte mig att fläta in svarta och neonrosa dreads i själva hawken så att säga. Hon klippte underhåret kortare, det var tänkt att vi skulle raka bort allt underhår men det blev inte. Jag tog ut dreadsen efter ungefär en vecka för att det kliade som fan. Har tyvärr inga bilder från det. Men jag har ju kvar dreadsen, de är i hyffsat skick fortfarande. Det kan ju hända att jag sätter i dreadsen igen någon gång i framtiden.

Men sen hade jag gjort så jävla mycket tokigt med håret så Lina fick hjälpa mig att klippa allt kort i typ samma längd. Då såg det ut typ såhär:


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen dess har jag som bara låtit det vara. Jag har inte färgat det heller. Det har blivit lite längre och så. Så nu ser det ut som bilden från i lördags:




Och som ni ser så kan jag ju iaf kamma snebena så det ser ut som någon form av frisyr i alla fall. Nu vill jag ju helst bara låta det växa långt igen och nu när jag lix har klippt kort och fått bortklippt allt kluvet osv så vill jag som sköta om det från början. Så jag tvättar inte håret mer än nödvändigt och jag undviker hårtork och hårprodukter. Men DÄREMOT så skulle jag ha haft färgat håret. Jag har en svart hårfärg hemma som mamma köpte till mig på extrapris men jag vill helst undvika den. Så jag ska nog färga med henna istället. Tar aslång tid och man behöver göra det lite titt som tätt men det är iaf skonsamt för håret. Såhär såg det ut sist jag färgade med henna:




Här ser man ju till och med lite utväxt så man ser vilken skillnad det blir. Jag har både svart och röd henna hemma. Men jag tror jag ska köra på röd, håret blir som gyllene rödbrunt lite kopparaktigt och ser som mer "levande" ut.
 
Det här var sagan om årets hairlooks, DET NI! :-P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback