Gubben


En annan grej som jag blir irriterad över är en gubbe som kommit fram till mig hela tre gånger de senaste kvartalet och sagt till mig "jag tycker synd om dig, för du är slav under nikotinet" och vad har jag svarat? "Jaha..." eller "Jaa... jag vet att du tycker synd om mig". För det första är det inte hans problem. För det andra så är det väl inte synd om mig då jag är så pass dum att jag röker, jag får väl för fan skylla mig själv. Jag är jättedum i huvudet som röker för det är både dyrt och jag förstör mina lungor, men saken är den att det är ganska lindrigt att jag bara röker. Jag hade lika gärna kunnat vara nere i drogträsket vid det här laget, men jag har stått emot och hållit mig till endast cigaretter. Jag försöker absolut inte skylla ifrån mig mitt ciggarett beronde på att jag haft det jobbigt eller så, det är ingen ursäkt. Det jag menar är bara att med tanke på hur jobbigt jag haft/har det så är det inte så konstigt att jag behöver något som lugnar nerverna.

Det är ju svårt för den där gubben att veta hur jag haft det men jag tycker fortfarande inte att man ska gå fram till främlingar och säga att man tycker synd om dem för att dom röker. Det är som att jag skulle gå fram till den där gubben och säga: jag tycker synd om dig som går fram till främlingar och säger att du tycker synd om dem för att dom röker för att du gör det bara för att få prata med någon för att du är så gamal och ensam.


 
Trackback