Inaktivitet


Det har inte blivit några inlägg här i helgen. Och jag tänker inte fåna mig och be så mycket om ursäkt till mina trogna läsare eftersom att ni är också människor som förstår att ibland har man helt enkelt bara vettigare saker för sig än att blogga. Jag tycker det är så fjolligt när bloggare ber om ursäkt för att dom varit inaktiva och skrivit lite inlägg, dom tar sina bloggar på alltför stort allvar. Seriöst, en blogg är en kul grej liksom, det är inget som du ska behöva känna ångest över för att du inte levererar intressanta och bra inlägg eller få inlägg. Om du får ångest över att du inte skriver tillräckligt intressanta inlägg eller över att du skriver för få inlägg så mår du antagligen bättre av att helt enkelt inte blogga. Och ja, det finns dom bloggare som mår dåligt och får ångest över att dom känner att dom måste skriva intressantare inlägg än alla dom andra bloggarna osv. Men seriöst, hur sunt är det på en skala? Visst, det är askul med en blogg som ofta uppdateras men man har ju full respekt över att personen bakom bloggen har ett liv och kanske inte ständigt kan leverera rykande färska inlägg.

Jag ser bloggen som ett bra sätt att låta mina vänner (typ dom som man kanske inte träffar varje dag) veta vad som händer i mitt liv osv. Sen är det även ett bra ställe att uttrycka sina åskiter på också, jag vet att det finns forum för det men forum är inte riktigt min grej. Det är väl kanske inte direkt så att jag försöker nå ut till en viss typ av målgrupp eller så via mina inlägg, jag bjuder ju på lite allt möjligt. Jag skriver ju helt enkelt vad jag känner för och framförallt NÄR jag känner för det. Har jag inget vettigt att skriva eller tillföra, nej då skiter jag i att skriva. Jag tycker det är onödigt att skriva inlägg som "hej bloggen, jag är jättetrött och orkar inte skriva något vettigt nu ska jag sova god natt" vad ger ett sånt inlägg egentligen? Det tillför ju ingenting, är man trött och har inget vettigt att skriva nej då skiter man ju i det. Man behöver ju inte uppdatera bara för uppdaterandets skull. Jag tycker det är bättre att skriva intressanta inlägg sällan än att skriva onödiga inlägg ofta. Ja, det är precis som ni misstänker... Jag har inte tillägnat mitt liv åt bloggen.

Bloggen är inte mitt liv. Det blir bättre inlägg när du bloggar sunt än när du bloggar för att inte få ångest.


Peace!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback